Viktiga datum för dig som ska söka gymnasiet 2024!

Dags att söka gymnasium? Håll koll på dessa datum!

Snart är det dags för gymnasievalet och det är många datum som kan vara bra att hålla koll på! Vi har listat alla för att underlätta för dig och hoppas såklart att du väljer någon av våra fyra, högskoleförberedande program Ekonomi, Natur, Samhälle eller Teknik. Bli en del av Stockholms mest entreprenörsinriktade gymnasium!

Måndag den 8 januari 2024: Du får ett brev med lösenord och inloggningsuppgifter till att ansöka.

Måndag den 15 januari 2024: Ansökningen öppnar! Missa inte chansen att söka till Svea Gymnasium.

Torsdag 18 januari 2024: Öppet hus på Svea Gymnasium - det vill du inte missa! Ta med föräldrar, vänner, syskon, släktingar och kom till Djupdalsvägen 10.

Torsdag 15 februari 2024: Ansökan stänger klockan 23.59. Missa inte!

Måndag 19 februari 2024:Via Indra får du information om färdighetsprov om du sökt till utbildningar där det behövs. Håll ögonen öppna!

Tisdag 16 april 2024: Preliminära antagningspoäng syns och du kan ändra ditt val. Notera: Ingen info för anpassad gymnasieskola, utländska betyg eller IM för enskild.

Onsdag 15 maj 2024: Se till att du skickar in din ansökan innan klockan 23.59, sista chansen!

Fredag 17 maj 2024: Om du har ansökt om utbildningar med färdighetsprov kommer Indra att ge dig besked idag.

Måndag 10 juni 2024: Antagningsbeskedet skickas via posten till dig som har valt anpassad gymnasieskola.

Lördag 15 juni 2024: Du kan nu logga in och dubbelkolla ditt slutbetyg och resultat från färdighetsproven. Spännande!

Tisdag 2 juli 2024: Slutresultatet visas på Gymnasieantagningens webbplats. Kom du in på Stockholms mest entreprenörsinriktade gymnasium - Svea Gymnasium?

Onsdag 17 juli 2024: Sista dagen att svara på slutantagningsbeskedet. Skicka in betyg från sommarskolan för reservantagning nummer 1 om du behöver!

Onsdag 31 juli 2024: Reservantagning 1 är klar. Kolla in resultatet på ansökningswebben. Spännande!

Måndag 5 augusti 2024: Sista dagen att svara på reservantagning 1. Dags att göra ditt val!

Onsdag 7 augusti 2024: Reservantagning 2 är klar. Logga in på ansökningswebben och se ditt resultat.

Söndag 11 augusti 2024: Sista dagen att svara på reservantagning 2. Nu närmar sig skolstart! Vi hoppas såklart få se dig på Svea Gymnasium.

Måndag 12 augusti 2024: Gymnasieskolorna tar över reservantagningen. Kontakta oss på info@sveagymnasium.se om du vill byta till oss.

Fredag 30 augusti 2024: Fram till och med detta datum ska gymnasieskolorna följa Gymnasieantagningens reservlistor. Dags att se vad framtiden har att erbjuda!

Vi önskar er alla en rolig skolstart!

Publicerings datum

5 januari 2024

Lästid

Viktiga datum för dig som ska söka gymnasiet 2024!
Är du en innovativ lärare?
Vinn ett sommarjobb som content creator på Svea Gymnasium!
Tävling: Vem är Svea Gymnasiums nästa entreprenör? Vinst på 30 000kr!