Vårdnadshavare Gymnasium Svea Schoolsoft sjukanmälan ledighet

För dig som vårdnadshavare

Här kan du läsa mer om hur vi arbetar tillsammans med era elever på Svea Gymnasium

På Svea Gymnasium vill vi främja alla elevers innovation och entreprenörskap. Vi gör detta genom nya innovativa lärosätt. Vi har schemabrytande projekt för att uppmuntra till kreativitet och nytänkt.

Om du har frågor eller funderingar kring ditt barns studier hos oss kan du kontakta oss på info@sveagymnasium.se eller så kan du ta kontakt med läraren direkt via schoolsoft meddelanden.

VAD KAN JAG FÖRVÄNTA MIG SOM VÅRDNADSHAVARE TILL EN ELEV PÅ SVEA GYMNASIUM?

Här finner du information om vår skola

Hur arbetar vi?

Digitala läromedel

På Svea Gymnasium använder vi i första hand digitala läromedel. Vi använder oss av tjänsten NE.

Digitala läromedel betyder att vi alltid kan ha uppdaterade böcker där eleverna även kan testas på sina förmågor på slutet av ett kapitel.

Att vi har digitala läromedel betyder även att vi kan anpassa informationen enklare för eleverna. I NE finns det funktioner för att ändra text storlek, få text uppläst i olika hastigheter och även få texten sammanfattad med de viktigaste delarna.

Här är länken till portalen, som elev loggar du in med ditt Microsoft konto: https://auth.ne.se/login

Vad är Nationalencyklopedin (NE)

Schoolsoft

SchoolSoft är ett modernt, webbaserat, system som gör informationsutbytet mellan lärare, elever och föräldrar enkelt, överskådligt och lättillgängligt. Som förälder kan du följa ditt barns utveckling och få tillgång till all information som berör er.  Att föräldrar ges chansen att i större grad ta del av elevens skoldag har visat sig öka elevens chanser att nå sina studiemål. Du håller dig uppdaterad via internet – enkelt och bekvämt.

I schoolsoft finner ni:

• Lektionsplaneringar och uppgifter

• Närvarorapportering och frånvaroanmälan

• Ämnesmatriser och omdömen inför utvecklingssamtal och IUP

• Betyg och resultat från uppgifter eller prov

• Nyheter och kalender

Klicka här för att komma till schoolsoft!

Hur fungerar Schoolsoft?

Student 10/6

Läskvarten Cicero bibliotek gymnasiet
gymnasium stockholm

På Svea Gymnasium i Sollentuna, Stockholm, får du de kunskaper som behövs för att lyckas göra din idé till affärer. Du får viktiga kontakter som kan hjälpa dig att förverkliga dina drömmar.

Student Spotlight

Hösten är här

Viktiga datum i höst!

Sommarskolan är igång!

Want to attend and meet us?
Get notified whenever we have an Open House!

Our Open House